Trei zile la mare, un pic cam mult pentru noi

1847

Trei zile am petrecut pe la mare, din care doar una efectiv pe plajă, una care s-a dovedit prea mult.

Clar toată lumea îmi va reproșa că nu mi-am făcut concediul mai bine la bulgari, la greci sau cum naiba nu-mi permit unul la turci să mă ghiftuiesc cum îi șade bine românului la all-inclusive.

Vin și eu cu scuzele puerile.

Doar circumstanțele au făcut să nu pot pleca măcar la bulgari, unde serviciile sunt clar superioare decât la noi și mult mai ieftine. La greci, circumstanțele pe care le invocam mai sus, la care se adaugă confuzia și nebunia din jurul pandemiei, m-au făcut să ignor total posibilitatea în a merge la cea mai frumoasă apă de mare pe care am văzut-o. Dacă nu ar fi alte probleme adiacente aș alege Grecia oricând dintre România, Bulgaria, Turcia, Spania, Italia pentru plajă, snorkeling și peisaje marine.

La turci, nu vreau, nu știu de ce, am o fobie la statul într-un resort (ce e drept atrăgător) 7 zile să bag în mine și să beau, unde mai adaug conform spuselor că marea nu e tocmai strălucită ca-n Grecia sau chiar Italia. Sigur mă contrazic mulți români și-mi spun că apă mai frumoasă ca-n Turcia nu există pe lumea asta, dar asta e, când mă iau după alții. Mai am o fobie și la Erdogan, la politica Turciei și alte chestii care nu-mi aduc aminte cum ar fi internetul prost și scump, roamingul etc.

Dar cum vara se merge la mare, am ales varianta cea mai facilă, nu și cea mai ieftină sau mai bună.

Zis și făcut, am zis că trei zile la mare în România, e de ajuns și aveam să-mi dau dreptate că nu am nevoie de mai mult. Cea mică, avea ea în bagajul ei de amintiri o Mare Neagră urâtă cu alge, așa că a insistat să luăm o cazare cu piscină. Am intrat pe booking punct com (nu le fac reclamă) și am rezervat în primă fază la un hotel frumos rău în poze, cu cocktailuri pe malul piscinei, cu gagici în bikini care probabil i-ar place chiar și soției. Ce vouă dacă sunteți femei nu vă place să mai vedeți ceva frumos, cum ar fi o piscină cu gacici pe marginea ei? Nu? Geloaselor, ce dacă se mai uită bărbatul sau femeia, că doar nu pune mâna, tot voi sunteți realitatea din dormitor, sufragerie sau bucătărie, nu o fufă siliconată și botoxată de pe marginea unei piscine.

Bun, deviem de la subiect, văzând piscina și doar piscina, am zis hop aici e de noi. Nu era ieftin, dar având în vedere că era în Mamaia Nord, poți spune că arăta fantastic, chiar ca în zona de fițe, dar tot puțin cam piperat.  În fine, deși întotdeauna vreau ceva comfort când merg în concediu, nu sunt omul care să-mi petrec ziua în camera de hotel, iar noaptea în teorie sunt rupt după o zi plină și vreau să dorm bine, într-un pat confortabil, după un duș adecvat.
Tot ce e mare în poze, e mult mai mic în realitate (aviz celor care pun accent pe mărime)

Cum vă spuneam, am făcut rezervare la un hotel ceva în nume cu Porto**, poze fantastice pe booking să le trăiască fotograful că pe mulți au țăpit cu ele. După ce m-am grăbit să fac rezervarea, mă gândesc să citesc review-urile. E ciudat, de regulă le citesc înainte, dar nu știu cum am fost vrăjit ca prostul de niște poze care aveam să aflu că erau făcute cu mulți ani înainte. Din ultimele două review-uri (unul în ungurește) aflu că piscina nu are apă de anul trecut, iar eu voiam piscina pentru cea mică. Ghinion!

Sun la hotel! Domnul de la capătul celălalt (dacă un apel pe mobil poate avea capăt) a început să-mi explice că scria că piscina e închisă din cauza pandemiei, undeva mic. Era atât de mic, că nu l-am găsit nici în ziua de astăzi, dar îl cred pe cuvânt pe respectivul care până la urmă a acceptat să-mi anuleze rezervarea fără să-mi pierd avansul obligatoriu. Scoateți domnule pozele cu piscina cu gagici, pentru că deși gagici poate sunt, în piscină nu este apă… Sau hai pune o poză cu piscina goală să vedem ce rezervări ai…

Morala: citește ultimele review-uri sau articole de genul ca ăsta (nesponsorizate)

După acest episod am căutat altceva, tot în zonă Mamaia Nord – Năvodari. Din experiențele trecute știu că pensiunile de regulă deși pe drumuri poate chiar neasfaltate au exact ce le trebuie: camere curate, spațioase, paturi confortabile și dușul bun. Între DN și mare sunt rechinii imobiliari care au construit blocuri, hoteluri, un amalgam care în fiecare an se dezvoltă haotic.

Pe partea cealaltă a drumului principal găsești pensiuni făcute de vechii localnici care s-au pricopsit cu niște teren, iar boomul le-a adus șansa de a deschide o pensiune pentru cei care nu vor fițe. Am găsit exact o astfel de pensiune chiar cu piscină. Review-urile bune de data asta, prețul la fel destul de mare pentru România și zona respectivă.

Din nou, pozele nu reflectă realitatea sau cel puțin nu în totalitate. Din poze ai avea impresia că piscina e olimpică în realitate nu știu dacă avea 10 metri, dar per ansamblu cea mică s-a bucurat de ea. Mai jos poza cu piscina și balconul de la 1 care a fost al nostru, un apartament cu două camere complet utilat. Prima zi, am mâncat ceva și am petrecut-o la piscină, după care am ieșit la o plimbare și o cină foarte foarte târziu, la o terasă cu nume de fată născută prin anii 80-90 încercată de multe ori (terasa nu fata) și fără surprize neplăcute, la buzunar și la calitatea mâncării.

O ZI DE PLAJĂ MULT PREA MULT

Eu nu stau de regulă la plajă, cine știe cum să stau întins pe șezlong și atunci să fie perfect la umbră. Dar am făcut greșeala fatală să stau aproape toată ziua în apă.

Am mers la plajă acolo unde n-au extins plajele, mai în nord spre Năvodari. A fost alegerea firească, apa aproape, mică ca adâncime pe o distanță mare, numai bună pentru copii. Dar apa aproape înseamnă o briză mai puternică care te înșeală de cât de cald e și cât de tare te arde soarele.

O zi în apă, cu multă joacă cu cea mică ne-a adus arsuri chiar dacă am folosit creme de protecție, arsuri care le-am simțit abia seara. Ce mai la deal la vale, am fost iresponsabil și mi se întâmplă la fel în fiecare an, mă ard din prima ca un irlandez.

Seara am mers din nou la terasa preferată, la care nu am avut ce să-i reproșez, dar cum ziua nu era pe sfârșite aveam să mai comit o greșeală fatală comisă și cu alte ocazii.

Am zis să facem o plimbare pe jos din zona Cazinoului din Mamaia, pe care o consider o zonă mai ok, până în Mamaia Sat, Mamaia clasei muncitoare sau dacă nu știți, acolo unde i se spune Satul de Vacanță. Zona care levitează în jurul locurilor de mâncat ieftin pentru un turist strâmtorat, adică pentru un turist normal, român cu un salariu în România.
Un chici în toată regula, unde ești întâmpinat de chinezării, dacă o iei la stânga dai peste niște instalații care ar putea fi plăcute pentru copii și nu numai, o roată, caruseluri, mașini cu tampon și alte chestii cu lumini. Copiii pot fi tentați de multe pe acolo, dar aglomerația, mirosurile, te-ar putea îndepărta cu siguranță pe tine, chiar dacă copilului i-ar place. La dreapta, după ce se termină chinezăriile vin terasele cu mici și muzică la maxim, muzică de petrecere sau manele. Din fericire nu am ajuns până acolo, pentru că chiar nu mai eram curios de ce se întâmplă acolo.

Drumul după o zi de plajă mi s-a părut lung, ba chiar probabil din cauza nisipului fin intrat în pantofi, m-am ales și cu niște bătături urâte. Ce zi nu? Ars și cu bătături…

Am căzut rupți ca niște eroi răniți la propriu, cu gândul că a treia zi la mare trebuia să evităm cu orice preț soarele: ca vampirii.

A TREIA ZI LA MARE DAR FĂRĂ MARE

Am plecat de la pensiune, oarecum mulțumiți dar obosiți și am mai mers puțin prin CâȚa cum zicea odată un prieten. Nu am văzut mare lucru, am evitat Cazinoul, pentru că vreau să-l văd gata renovat, la delfinariu mai fusesem de câteva ori așa că am pierdut vremea aiurea căutând un loc pentru prânz, după care am luat-o ușor către București.

Am ajuns destul de repede cred, în două ore, surprinzător de liber, iar când am ajuns, aveam impresia că sunt în paradis, motiv pentru care mi-am adus aminte că sunt în concediu și am desfăcut câteva beri cu prietenii.

Concluzia: Marea Neagră e frumoasă pentru o zi două, ai grijă unde te cazezi, ce locuri frecventezi și mai ales atenție la soare, arde rău inclusiv la buzunar.

Suntem oficial într-o pauză între excursia de la mare, care s-a lăsat cu răniți și cea de la munte, care cu siguranță va fi mai răcoroasă, sper nu prea răcoroasă.

Dacă aveți idei de locuri frumoase de vizitat în zona Bran Moeciu altele decât alea gen Castelul Bran, trimiteți-mi sugestii.